Vad handlar bloggen om?

Skräck

Kategori: Allmän dynga

Filmerna som satt ärr på hjärnan, såna man helst ser med sällskap om man är lättskrämd.
Men mig är det fel på, jag brukar se till att det är värsta tänkbara förhållanden där jag är och ska se skräckfilmen, självsadist javisst men jag ser det som det sista steget att ta när det gäller skräckfilm .... för varför ser man dom annars säg?

Värsta jag har gjort var ensam ute på landet, på vintern, telefonen fungerade inte pga okänd anledning (mobiler var lyxvara denna tid...) och fosterföräldrarna var på semester i gran canaria.
Även grannarna var borta, den enda grannen var nordmaling, d.v.s. 1 mils vandring i -20 grader och inget fordon fanns tillgängligt förutom en traktor.
Vad tänkte jag då? Jo ... se Nightmare On Elm Street som polarn tipsade om, helt ensam.

Blockerade fönstrena i mitt rum med ett par kuddar för att eliminera ljuset helt, sätter på slutsteget (luxman m-383 / 2x125w rms vid 0.003% thd ) och sätter volymen på nära max.
Jag var nästan 14, byggt klart mina första 3vägs högtalare (pyramid, peerless och sinus), tror jag gjorde uträkningen i l-cad på en pentium med en processor på 80mhz ? Idag räknar man tusental, med sån räkning skulle det bli 0.080 ghz. Det var tider det, eller ?
Jag sket nästan på mig..... precis som jag hade tänkt mig.


Innan ni ser trailrarna för filmerna, måste jag säga.... personligen tycker jag att man förstör mycket genom att se en trailer, det är inte värt risken för det är ofta för mycket information...för mig iaf.
Värst av allt är kanske läsa recensioner om den före.
Jag rek verkligen att låta bli.


Här har ni några ;).....


The Ring 2002





Shutter 2004





The Descent 2005





The Conjuring 2013



Andra bra filmer kan vara:
insidious, the grudge, eden lake, wolf creek, a tale of two sisters, wrong turn(1).....








Yourock Skithög Innocent Rocka Whistle Wow Thumbup Thumbdown xD Oo :) :( :P ;) S) Sad :| Rolleyes Shame Mad




Om mig... 31 solvarv begagnad, relativt rostfri, går inte på alla cylindrar men tar sig fram ändå. Spelar: Piano/synth Panflöjt Munspel Gitarr Elfiol funderar jag på att köpam spelade akustisk som liten. Gör musik med: Ableton live 9 Presonus vsl 22 Lyssnar på: allt, men mest Trance/melodisk DnB New age Reggae Klassiskt / symfonier Älskar: Inget och ingen nu. Hatar: Folk som inte är unika och anstränger sig för att passa in - för mycket.

}
Till startsidan