Vad handlar bloggen om?

Skitbrud

Kategori: Allmän dynga

Jag har lust att vråla massa skälsord till motsatta könet, närmare bestämt en av mina bästa vänners fru.

Till och från, inte SÅ ofta, har jag haft små tillfällen då jag rökt med den här vännen .. jag har bara en sådan vän, för jag pundar inte på heltid eller vill skjuta hål i plånboken och bränna för många hjärnceller.

Hon har varit på han sjukt ofta när han kommer hit, hon ringer oftare än varje halvtimme (trots att han oftare svarar, och när han svarar, så ringer hon ändå igen inom en halvtimme .. trots att vi ser film, alla gånger.), oftast så svarar han men när han har ljugit och inte kan ta det direkt, eller har somnat sittandes i fåtöljen, då dissar/kan han inte svara henne....
-Då ringer hon mig, ungefär 3-5ggr, i rad, varje jävla gång.
Jag anser inte att det är mitt ansvar att styra/eller ens påverka en annan vuxens handlingar, eller ens "hjälpa" (går åt båda håll) FÖR det är inget som gör den här mannens liv sämre på något vis alls - förutom att vara utåt socialt en kväll varannan vecka på sin höjd...oftast mer sällan än varannan månad !
Hon VET vem hon gifte sig med, hon vet att han röker ibland och att det aldrig händer något farligt, varken psykiskt eller fysiskt dom gånger han har varit här.
Det har aldrig lett till vad jag anser kan kallas missbruk under de 13 år vi känt varandra!

Hur som helst, jag anser att sätta gränser åt sina vänner ... för deras helt uppenbarligen -minimala- laster som inte ens behövs nämnas eller bli kvitt - är idioti.
Bara för att man är gift med en människa, så betyder det inte att man kan styra denna....
Men det är precis vad hon har börjat göra nu.

Hon ställde ett ultimatum till han - sluta umgås med mig eller så är det slut/skilsmässa !?.
Vafan??
Men det räcker inte så... hon är mycket värre.

Eftersom det hade gått så långt, och jag fick reda på hur det - egentligen - låg till vad gäller just detta val jag och min vän har gemensamt .. så skickade jag ett sms till henne, och sa att jag kunde strypa hans kontakter han har genom mig, och att händanefter så kommer det aldrig mer bli något sånt hos mig.

Hon svarar - ett sms förändrar inte saken, han har ljugit nästan varje gång han varit hos mig om han rökt eller inte (långt ifrån varje gång, om ens hälften på sin höjd för helvete!!).
Då kontrar jag med -där sa du något, att han har ljugit, inte jag. Kommer du ihåg senast jag ljög för dig, det har aldrig hänt faktiskt. Så varför slår det undan benen för mitt löfte ?

Hon tar lång tid på sig och svarar -för att ni är som ett "team", att du fått som uppdrag av ***** att vinna mitt förtroende för att ni skulle kunna röka ablahaaa ... (det har jag aldrig försökt med tidigare! i 13år).

Det finns en väldigt stor miss i den där texten, eller hela tänket är åt helvete, det är något hon håller inne med och inte vill säga rakt ut.
Så jag blev aningen less, och sa- Men polisanmäl mig då, om det blir som du befarar. Nöjd?
Hon svarar -hahaha.
Sen blev det tyst från hennes håll, trots ett sista sms där jag försökte bedyra allvaret i mina ord ur annat perspektiv. I princip en upprepning av "jag har faktiskt aldrig ljugit" "jag har dom flesta kontakter han behöver för detta och mer därtill om han skulle bli sugen, och att jag kunde ta bort dom, hon behövde bara säga till.


Inget svar som sagt, sen skriver polarn efter någon halvtimme, kortfattat. -sry för min flickvän... det är som det är.



Men saken är mycket större än en begränsning, det är även jag som är portad från att hälsa på dom - utan anledning !

Så... det var 13års vänskap, en fin vän som jag var best-man åt på bröllopet.... nästan halva livet, och hon gör på detta vis...?

Seriöst, jag har svårt att hantera detta, det är så jävla orättvist, och det var den första gången jag ens bad om en chans att visa att jag faktiskt pratade sanning !!!!!!!!!

Min åsikt, när en parter börjar bli så kontrollerande, då det uppenbarligen inte finns någon riktigt motiv för det, är sjukt. Bara för att du inte dricker alkohol, ska du då kunna förbjuda din pojkvän att dricka överhuvudtaget?(även fast det inte är mer än 2-3öl någon helg i månaden i trygga sällskap).
Om du tränar, är det ok att tvinga din partner till träningen då? (även fast denna uppenbarligen inte behöver det eller ens vill..)

Osv.... fan va less jag är! Det här var INTE(aldrig egentligen) något jag behövde nu ! Gaaah.

När hon väl kommit till insikt, om hon någonsin kollar in?
Då... jag vet inte vad jag ska göra med relationen till dom som par.

En sak är jag säker på, det här tas inte med en klackspark, för det var som en blixt från en klar himmel och på samma gång en spark i pungen !








Yourock Skithög Innocent Rocka Whistle Wow Thumbup Thumbdown xD Oo :) :( :P ;) S) Sad :| Rolleyes Shame Mad




Om mig... 31 solvarv begagnad, relativt rostfri, går inte på alla cylindrar men tar sig fram ändå. Spelar: Piano/synth Panflöjt Munspel Gitarr Elfiol funderar jag på att köpam spelade akustisk som liten. Gör musik med: Ableton live 9 Presonus vsl 22 Lyssnar på: allt, men mest Trance/melodisk DnB New age Reggae Klassiskt / symfonier Älskar: Inget och ingen nu. Hatar: Folk som inte är unika och anstränger sig för att passa in - för mycket.

}
Till startsidan